شهاب ثاقب

شهاب ثاقب

وبلاگ شخصی شهاب دبیری نژاد
شهاب ثاقب

شهاب ثاقب

وبلاگ شخصی شهاب دبیری نژاد

به بهانه ی آهنگ "بهانه ی تو"

محمد اصفهانی، علیرضا افتخاری ، عبدالحسین مختاباد و مرحوم ناصر عبداللهی اولین خوانندگانی بودند که صدای شان به دریچه گوشم وارد شد. یادم می آید یک رادیو ضبط قرمز رنگ -که در دهه هفتاد کم چیزی نبود برای خودش!! -در خانه داشتیم که گاهی نوارهای آنها واردشان می شد و من که تازه سنم به دبستان رسیده بود، آنها را گوش میکردم. استفاده از رادیوی آن هم مختص صبح جمعه ها بود با برنامه «صبح جمعه با شما» که هنوز تصویر اینکه صبح جمعه  با خانواده سر سفره صبحانه نشسته ایم و این برنامه در حال پخش شدن است در ذهنم باقی­ست. هر چند هرچه سنم افزایش یافت با خوانندگان جدیدی آشنا شدم که برخی از آنها بسیار زیبا می خوانند اما هنوزصدای آن خوانندگان قدیمی از خاطرم نمی رود و هرگاه آهنگ جدیدی می خوانند سعی میکنم سریعا آن آهنگ را گوش کنم.

اخیرا استاد محمد اصفهانی که بسیار دوستش دارم تک آهنگی با عنوان «بهانه تو» خوانده است که بسیار زیبا و شنیدنی است. یکی از خصوصیات خوب محمد اصفهانی این است که محتوای آهنگ هایش خیلی زمینی نیست. یعتی اساسا شما می توانید برداشتی فراتر از اتفاقات روزمره زندگی از آن داشته باشید. در نقطه مقابل برخی دیگر از خوانندگان هستند که به نظر من صاحب سبک اند، صدای خوبی دارند (و من دوستشان دارم) اما باید به زحمت دنبال آهنگی بگردی که عشق و هجران و وصال و معشوقه را به مفاهیمی فراتر از مفاهیم زمینی و ورای اتفاقات دم دست دنیایی پیوند زده باشند. به نظرم آهنگ «بهانه تو» هم بسیار زیبا و با احساس است و هم اینکه شما میتوانید برداشتی فراتر از عشق زمینی از آن داشته باشید. البته نمی دانم ترانه سرای «بهانه تو» با چه منظور و مفهومی آن را سروده است اما فکر میکنم معشوقه مورد خطاب در این آهنگ می تواند کسی یا چیزی فراتر از یک انسان معمولی باشد. نمی دانم شاید می تواند یک انسان کامل یا حتی خالق انسان کامل باشد. بهتر است اینگونه این چند خط را به پایان ببرم که برایم مهم نیست که مقصود ترانه سرا و خواننده دقیقا چیست برایم مهم این است که این آهنگ را نه برای یک معشوقه ی زمینی بلکه بیاد اویی که چشم انتظارش هستیم در این عصر جمعه گوش کنم.

گوش دادن یا دانلود این آهنگ باکیفیت 128 با حجم 4/22 مگابایت در لینک زیر:

http://dl.pop-music.ir/music/1393/Mehr/Mohammad%20Esfahani%20-%20Bahaneye%20To%20%28128%29.mp3


گوش دادن یا دانلود این آهنگ باکیفیت320 با حجم 7/95 مگابایت در لینک زیر:

http://dl.pop-music.ir/music/1393/Mehr/Mohammad%20Esfahani%20-%20Bahaneye%20To.mp3


نظرات 1 + ارسال نظر
حسین علی حیدری جمعه 25 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 06:07 ب.ظ

ممنون آقا شهاب . آهنگ خیلی قشنگ و عمیقی بود .

خواهش میکنم.
خوشحالم که از این آهنگ خوشت اومد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد