شهاب ثاقب

شهاب ثاقب

وبلاگ شخصی شهاب دبیری نژاد
شهاب ثاقب

شهاب ثاقب

وبلاگ شخصی شهاب دبیری نژاد

این بادبان‌های نازنین

بادبان‌ها در کشتی‌ها نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. آنها از نیروی باد برای حرکت دادن کشتی استفاده کرده و بر اساس مهارت ناخدا پیشران این حرکت جهت‌دار به سمت مقصد می‌شوند. هر کشتی بزرگ برای حرکت نیاز به تعداد زیادی بادبان دارد.

 

انسان‌ها در طول زندگی‌شان نیازمند نیروهای محرکی برای پیشرفت‌اند؛ علاوه بر آن اوضاع همیشه آرام و بدون مخاطره نیست و ممکن است در مقاطعی از زندگی با توفان مواجه شوند. طبیعتا در آن وضعیت باید به فکر چاره افتاد تا مانعی برای واژگونی‌های ولو مقطعی پیدا کرد. افکار و اعتقادات و تکیه‌گاه‌های فکری و معنوی انسان‌ها احتمالا پایه‌ای‌ترین و در عین حال مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کنند اما انسان‌های اطراف نیز اهمیت زیادی خواهند داشت. دوستان خوب، گوهرهای گرانبهای زندگی هر فرد هستند. آنها می‌توانند در شرایط دشوار حامی و ناجی او باشند. قوت و قدرت انسان‌ها از نظر روحی و فکری هر اندازه بزرگ هم باشد، نیاز به حامیانی در کنار خود دارند: قابل اعتماد و دلسوز و دانا.

 

اگر در زندگی‌تان اینگونه دوستانی دارید بسیار خوشبختید؛ آنها بادبان‌های خوبی برای زندگی شما هستند؛ قدردان‌شان باشید و سعی کنید محبت‌هایشان را جبران کنید.

پی نوشت: شهید مطهری در کتاب حکمت‌ها و اندرزها می‌گوید : "مثل اهل ایمان در دوستی متبادل و عاطفه مـشـترک، همانا مثل یک پیکر است که چون عضوی درد می گیرد، سایر اعضای بدن بی قراری و هم دردی می کنند، درجه حرارت بدن بالا می رود و تب عارض می‌گردد، استراحت و آسایش از تمام بدن رخت برمی بندد، بی خوابی پیدا می‌شود."

 

نظرات 1 + ارسال نظر
حسام الدین جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 12:30 ق.ظ

سلام
آفرین.

سلام
ممنونم :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد